יום חמישי, 28 בינואר 2010

ביקור בחווה החקלאית

ביום רבעי 27.1.2010 אני וכיתתי יצאנו לביקור בחווה החקלאית. בביקור ראינו מנורה מצמחים ואת גילה של מדינת ישראל שישים ושתיים מצמחים. היתה שם גינת קקטוסים שכוסכת במים כי קקטוסים הם צמחי מדבר ואינם צורכים הרבה מים. היה שם גם צמחי תבלין רפואה ובשמים. לדוגמא נענע, מרבה, רוזמרין, זעתר ועוד. היה שם עץ זית וסיפרו לנו אגדה שפעם שלמה המלך החכם באדם שידע לדבר עם צמחים וחיות מת. ואז הנמר הוריד את החברבורות , האריה הוריד את הראמה והשעורה הרקינה את ראשה. ורק עץ הזית נשאר עם ענפים מורמים ולא התאבל על מות המלך שלמה. אמר הנמר לארי ה:"תראה, אנחנו מתאבלים עלמות מלכנו שלמה ועץ הזית נשאר עם ענפים מורמים. אז החיות הלכו אל עץ הזית ועץ הזית אמר להם:"שלום" והם ענו לו:" שלום".
שאל אותם עץ הזית:"אני עומד כאן כל המן ואתם עוברים לידי ולא אומרים לי שלום אתם כועסים עלי " והם לא ענו לו אז הוא שאל אותם שוב: "אתם כועסים עלי " והם ענו לו: "כן" הוא שאל: "למה אתם כועסים עלי" אמר הנמר לאריה :"לך יש ראמה אתה הכי יפה אתה תספר לו."אמרה התאנה לשעורה :"תגיד את לעץ הזית" וכל החיות והצמחים רבו עד שאמרה השעורה :"די תפסיקו לריב אני יגיד." ובאמת אמרה לו השעורה אז ענה עץ הזית: " חיצונית ההיתי נראה שמח אבל בתוכי לבי עצוב." אבל החיות והצמחים לא היבנו. אם פותחים גזע של עץ זית הוא חלול אין לו לב וכך החיות היבנו.אחר כך הלכנו מילנו בדלי אדמה שמנו בו נענע מנתה ולקחנו את זה הביתה. אחר כך הלכנו לאכול. וחזרנו לבית הספר לצערי הרב.

3 תגובות:

  1. אלוני שלי
    איזה כייף של סיור, נראה שמאוד נהנת .
    בזכותך הכרתי אגדה חדשה ומקסימה.
    אני מאוד נהנה לקרוא בבלוג שלך.
    אוהב אבא
    נ.ב הציור מקסים!!!

    השבמחק
  2. אלוני שוב נכנסתי לבלוג שלך
    איזה כייף!!!
    מלא חוויות, נהנתי מהאגדות על חוני המעגל ועל עץ הזית
    נהנתי לשמוע את קולך מקריא על הזכות לשוויון
    אני גאה בך, אהוב שלי
    אבא

    השבמחק
  3. לאבי האהוב שלי אני שמח שנהנת ולמדת דברים חדשים מי כתיבתי תודה רבה על היתיחסותך לבלוגי אוהב אלון.

    השבמחק